Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Tuesday, March 23, 2010

.. pasang ekor!

Assalamualaikum...

Pagi tadi, tengah makan nie.. dok teringat lagi pagi tadi, sakit mata sungguh. Tapi dalam dalam pada tue... habis la jugak nasik kerabu, sarapan untuk pagi tadi :p

.. masa hantar Ishak & Idris kat sekolah tadi. Ada satu couple nie hantar anak & walaaaaaweyyyyy!! Anak dia siap berekor & bertocang lagi.. panjang & anak dia tue lelaki! Sy tak tau lah... nie mungkin sy terkena sindrom lanjut usia agaknya!

.. sy pantang bila jumpa mak bapak yg B-I-N-G-A-I macam nie.. sedih!!

Sedih sungguh kat budak tue, beribubapakkan ibu & bapak yg macam tue. Kecik2 lagi dah pasang ekor. Memang lah.. sy dah tua, sy tak boleh pandang benda2 nie semua, sakit mata, sakit hati.. & nanti lama2 sy pening kepala.

Sy bukannya baik sangat & sy bukannya bagus sangat & sy bukannya alim sangat.. sy memang orang kampung & kolot! Tapi macam nie ker cara ajar anak? Bangga sangat ker kalau anak pasang ekor? Ini ker acuan yg kita nak guna utk bentuk anak2.. cam nie ker cara?

Hati kecil sy berkata.. anak dia, biarlah dia nak didik jadi manusia atau jin pon, kita jaga anak kita sudah! Anak2 kita pon masih kecik & tak tahu mana lagi kesudahan. Tapi sedihlah..

Aduhduhduhhh.. kepala sy pon dah berdenyut..
~ mampuih pi la nak jadi apa pon!

Pantun dua kerat...
.. kecik2 pasang ekor
besar2 main ekor..

2 comments:

BUNGA said...

salam perkenalan kak..
sy pun stuju dgn akak.. agaknya sy pun dh kene sindrom lnjut umur jugak kot... ishhhhh... (umur 27 dh tua ker? hehe.. x ngaku tua)

azima said...

BUNGA..
berjaga2 lah :p kekadang muda2 pon dah kena sindrom nie.jenis pantang tak boleh tengok yg stylo2. depa ajer kata stylo, tapi stylo taik kucing...