Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Friday, May 7, 2010

.. tolonglah jangan kasihankan sy!

Assalamualaikum..

Ituhari sy 'bawak berbincang' dengan minum air + madu.. terkurang la sikit rasa batuk & nak demam semua. Smlm petang.. dah mula rasa seram sejuk balik, batuk & rasa kelat sendi2. Balik rumah.. dapat goreng ayam jer, lepas makan sy dah tarik selimut dah :p

Pagi ingat nak MC cam biasa & lepas mandi rasa segar balik. Kelat2 sendi nie yg buat rasa malas.. & sy tahu macam mana nak 'ajar' dia! nnggeee..

Apa lagi.. dengan berjalan ataupon dengan ber'sauna' dlm bilik jahit lah. Tapi ptg nie sy nak kena gi kamdar, nak beli barang. Harap2 berjalan nanti dapat 'sekolah' kan sendi sy yg sehari dua nie bergitu manja, rasain..

Sejak sy start buat keje part time, menjahit & meniaga lima enam tahun dulu.. cam nie lah badan. Kalau sy stop buat keje2 nie.. badan rasa malas & bila dah mula menjahit.. baru rasa ringan badan sikit. Sesetengah org tue bukan main beria invest mesin tue mesin nie utk senaman.. tp bg sy, itu antara last dlm list kot, itu pon tunggu sy kaya dulu... ahahha

.. tak payah invest yg bukan2, duit habis nanti tersadai ajer benda tuh! Baik bagi duit tue kat sy.. bleh jugak buat rolling bizz nnggeee.

Sy tak percaya pada semua alat2 tue, satu yg sy ada hanya tali skipping.. harga? RM 2.50 kikikikik.

Sy tak peruntukkan masa sekian2 jam utk aktiviti senaman yg lain, sbb sy mmg tak ada masa utk itu. Keep moving.. itulah yg sy buat.

Teringat lagi masa mengandungkan Ishak.. berjalan boleh memudahkan bersalin kata org...
~ ntah la ia membantu atau tak sbb Ishak keluaq ikut 'tingkap' jugak...

.. dan itu yg sy buat & skrg pon sy buat. Berjalan ke Giant & nanti 'kekasih cerah' sy akan ambil sy kat sana. Kekadang tujuan nak beli someting.. kekadang saja suka2.

Masa duduk rumah lama dulu, sy selalu jugak balik jalan kaki sendiri. Kalau hari sebelumnya ambil masa 20 min, cuba jalan cecepat bagi dapat kurangkan daripada tue. Longgar sendi2.. masa panjat tangga rumah boleh berlari & sampai kat dlm rumah dah tak boleh berenti. Dah berlari2 pulak dalam rumah sambil defrost lauk utk masak.. kalau org tengok sure org kata gila! Nggeeee...

Tapi... ada satu masa tue sy pelik pulak, ada org nie kesian kat sy sbb sy dok pi sana sini berjalan. Dah kesitu la pulak perginya.. dan sy pulak rasa tak selesa. Bila org dok kesian2 kat kita rasa cam kita nie lekeh la pulak.. sampai org dok kesian2 kat kita. Dah sy plak pikir cam tue..

Orang kesian salah.. org tak kesian pon salah. Haru sungguhlahhh dia nieee..

Tapi mmg cam itu yg sy rasa. Kalau terpandang org kais tong sampah cari barang boleh buat duit. Kali pertama terpandang.. sy buat tak tau ajer, jangan sekali2 pandang kedua walaupun hati rasa kasihan.

Orang macam nie jiwa dia kental.. tapi kekadang pandangan kedua tue dia anggap macam mempelekehkan dia atau kekadang menghina dia. Kalau kesian.. dlm hati cukup dengan doakan dia senang & dlm masa yg sama ingat kalau kita susah, ada org lain yg susah daripada kita.

2 comments:

Sellynna said...

hahah kak.. saya dulu pon suka jenjalan.. org lain tahan teksi, saya pulun jalan kaki.. siyesly, banyak berjalan ni buatkan badan kita ringan.. tp masa dok kl la.. daripada bayo teksi, baik jln kaki.. tp dah dok kg ni, nak gi memana kalu laki sndiri tak anto @ tak tumpang kawan.. konfem dok dlm opis senyap2.. sbb suma tempat shopping jauh2 belake..

ni yg lemak terlebih ni hehehe...

azima said...

sellynna..

berjalan nie 'molek' ler sikit bg kita org perempuan & mak2 orang nie kan... kalau berlari tue ketara sangat macam2 benda terbuai2 bila berlari :p

lagi 1... kita tak nak lah penat sangat nanti, setakat berjalan tue ok lagi. kalu berlari nie.. pancit lebih.. kang esok tak larat plak nak pi keja & takut plak kecederaan.. sbb kita bukan fit sangat nak tetiba nak belari, badan pon tergejut :p