Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Monday, April 26, 2010

subhanallah.. kembar

Assalamualaikum...

~tgk tajuk cam situasinya : sy tgh scan perut & tgk2 anak dlm perut kembar ajer kan?.... hanya gimik tueee.... kihkihkih

Smlm, sy just masakkan nasi goreng. Lauk, ingat nak buat telur goreng shj. Bila sy pecahkan telur pertama, subhanallah sy jumpa nie... telur kuning kembar 2...


~1st time jumpa, belek sampai pecah telur :p

pecahkan telur kedua.. sy dapat lagi telur kuning kembar 2..


~ total 4, yg pecah tue terlindung sudu..

pecahkan telur ketiga.. sy dapat lagi telur kuning kembar 2..



ketiga-tiga biji telur, telur kuningnya kembar 2.



Dulu, masa kecik2.. dengar org dok kata kalau makan benda kembar, nanti dapat anak kembar. Masa tue budak lagi.. mmg takut. Tapi bila fikir2 balik.. untung sbb mengandung sekali & sakitnya pon sekali shj...
~maka ahkak masa baru2 kawen dulu.. ada lah jugak teringin anak dapat anak kembar, jimat dan senang kira kekdahnyerrr.. hik!


Smlm 'kekasih cerah' suruh sy makan & nanti dapat anak yg kembar katanya... huhhuhhu yg tak kembar pon dah kelam kabut, tambah kalau topap lagi kembar...

.. karut lah semua tue...

.... laling, still ingat tak masa kita dok bercinta2 dulu. Masa kat kedai makan, yu tanya ai.. nak anak berapa? lazimnya lah... sapa2 bila kena tanya soklan cam nie, akan tersipu malu... maka ai pon terkedu malu...

... lalu yu ambil menu buat penghadang, yu suruh ai tunjuk jari berapa anak nak & yu pon buat benda yg sama. Bila yu angkat menu, ai maluuu sangat!! Gelojoh betul ai nak 6 anak pasal adik beradik ai 6. Sedangkan yu nak 4 sbb adik beradik yu 4...

.. tapi la nie bila dah ada 2, ai sajes 'tutup kilang'. Ai rasa cukuplah.. ai takut ai terkurang bagi kasih sayang, ai takut terabai.. the rest is secret & yu khow why ;)

.. so, si kembar tue... mintak kensel yerr :) smlm ai makan sikit ajer telur tue, bagi Idris & Ishak makan... apa kata si kembar tue kita suruh Idris & Ishak yang 'usahakan' .... nnggeeee.


Tapi bila cerita bab kembar nie, paling senang nak pilih baju. Pilih sama patern tapi kaler lain2.. macam arwah mak sy pilih baju raya utk sy ngan kakak sy dulu. Kami tak kembar, tapi beza umur hanya satu tahun shj. Bila dapat Ishak & Idris.. sy dok buat pesyen cam tue jugak, tp sy lagi teruk :p sebijik sama cuma besa saiz shj.. senang keje ngeeee.

____

Smlm... sy tension menjahit slipcover sy tue. Sy dah salah gunting & terkurang 3 inci.. bila sarung masuk.. adehh tak muat. Tinggal yg tue.. kebetulan pakai benang hitam, sy pon cari baju sy yg dah siap potong & kaler hitam.. kes malas tukar benang :p


~sekali pandang pose cam ahkak menahan sengugut plak jah.. hantam sajalah :p

.. so sy pon jahit bj nie, tp yg nie sy tak jahit pleat, tangan hujung sy jahit pakai benang getah jugak & rahsia pon sama jugak ngan blouse yg sebelum nie :


~jangan risau pose cekak pinggang sure ada.. nggeee.

.. leher pon tak siap jugak :p, sy cari kain jersey kaler biru.. sy dah terjual agaknya, selongkar2 dapat kaler hitam.. buat lah tudung patern ala arian* sehelai. Jadilah.. lepas la pakai buat pi keja.


~ maksud pose cekak pinggang, senang nampak patern & flow baju.. bukan maksud arrogant / i'm good enuff :p

*Alhamdullah ya Allah.. sale sy mendadak naik bulan nie :) syukur..

0 comments: