Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Monday, April 12, 2010

.. berbaloi sakit pinggang!

Assalamualaikum..

Sy baru balik ke office. Tadi sy balik rumah.. ada hal sikit yg sy lupa buat pagi tadi & sib baik 'kekasih cerah' sy sudi hantar balik ~ tq laling..

Last friday.. sy bertemankan 2 jejaka hensem tapi blom bersunat tue buat kek...
~ yg lagi sorang jejaka hensem tapi dah bersunat.. tak geng, dia awal2 lagi dah layan mata.. :p

.. sy dah janji berapa hari dah nak buat.. last2 terbuat jugak mlm tue.

Sampai kul 12 malam.. baru abis bakar. Sy pakai tepung kek yg sy beli kat internet sajorkk :p.. selalu sy minta MIL sy beli tepung kek ngan kawan dia. Tapi last month, ada sale kat WMC, sy pon rembat setiap satu jenis kek. Nahhh tuuee dia, pecah lobang.. member sy kat FB, dok kata sangat sy rajin masak itu ini, alih2 pakai tepung readymade sajork... hehhee.

Tepung kek yg sblm2 nie, semua siap bubuh dlm satu peket sekali. Yang sy beli nie, lain2 plak dia bungkus.. satu satu semua asing2. Ada arahannya.. tapi sy nie jenih tak selalu ikut arahan... nngggeee makanya sy bubuh semua sekali. Senang.. sekali harung kata logik akal sy, kira acilah.. nanti nak masuk semua tue jugak :p

Sy pakai blender sajork, malas nak gerak jejaka hensem tapi dah bersunat tue minta amikkan mixer dlm almari atas. Lagi satu sy mmg nak elak pakai mixer, nanti 2 orang jejaka hensem tapi belum bersunat tue akan berebuttt nak tolong bancuh...



~ ada entiti budak kecik pada cermin oven..



~ dan entiti itu ialah.. entiti budak kecik yg hanya berpempes :p

Dah bubuh dlm bekas cupcake, sy baru baca arahan yg bawah.. campurkan bahan bertanda X utk buat topping. Laaaaaa.. patut rasa banyak sangat bahan, rupanya bahan tanda X tue utk topping rupanya. Tepung yg MIL sy selalu beli tue.. toppingnya kena buat sendiri kuikuikui. Redha jerlah.. bakaq dulu yg tue & tgk2 kek naik elok. Rasa pon kurang manis lah sikit, oklah tue.. nanti nak bubh topping lagikk.

Sementara masak kek dlm loyang besar tue, Ishak dapat habis 1 biji cupcake & Idris habis 2..



.. sungguh mengagumkan. Siap cakap sedap lagi. Memang lah sedap.. dah terlebih koko. Hari sabtu baru sy letak topping & depa hadap laju ajer. Kebetulan masa tue baru bangun tido, lapo agaknya..



Status sy tengah buat tempahan baju kawan sy. Tapi dek terasa gatal sangat tangan nie nak buat slipcover.. makanya last sunday sy potong & jahit. 1 seater dah siap jahit, cuma belakang lom pasang zip. Sy pakaikan dulu sbb tak sabar tgk menjadik atau tak..

.. utk percubaan kedua, sy ingat nak buat lagu nie...





.. ada pleat pada skirt slipcover, tapi sy takut tak cukup kain.. makanya yang nie ajerlah.



Yang part belakang pon sy pakai kain lain.. punya seriau takut tak cukup kain :p..

Tapi bila dah siap potong, sy tgk banyak lagi lebih.. sy ingat belen tue sy boleh buat sarung kusyen kecik & cover utk kerusi makan. Yang cover kerusi makan tue sy ingat nak buat 2 lapis & boleh guna kedua2 belah. Sebelah kain belen buat sofa tue, sebelah lagi guna belen kain langsir yg kaler lain. So tak susah nak simpan & senang nak tukar2... cececcece angan2 lah tue, tapi ntah bilalah nak buat!



Tengoklah slipcover percubaan pertama sy sebelah kiri tue, sungguh nazak & tenat utk ditukar :p

Sy mmg pantang buat keje kat lantai... suka sakit pinggang. Tapi bila dah siap satu, nampak boleh tahanlah.. tahap buat sendiri, rasa berbaloi lah kot sakit pinggang tuh nnggeee..

~~~~ cantik2 pon nak buat apa.. orang punya, huduh2 pon jadilah.. asal kita punya!

4 comments:

rimbun said...

uittt.. cantiknyer slipcover tuh. kalu tgk live lg cantik ni kut... pasni bole ler mengganti sarung kusyen tgh nyer tuh plak eks.. kasi sedondon ngan bahangian luarnya kekekek.. future project..

azima said...

rimbun...

tgk life serabut :p.. itulah ntah bila lah nak ganti nya tue..

Sellynna said...

ala rajinnya kak zura.. kita ni tgk sarung kusyen kt rumah tu.. rasa ngeri sbb tebal giler.. nak basuh pon kena angkat 2 org.. hehe..

azima said...

sellynna..
itu bukan rajin, tapi keinginan mengatasi segalanya.. nnggeee, angkat dua orang? sorang tue mmg mengangkat.. yg sorang tue saja, x boleh berenggang.. :p