Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Thursday, April 8, 2010

.. lama vs modern!

Assalamualaikum...

Apa cer kita hari nie? Dah petang2 cam gini nak cerita pasal makan2.. no no no memang sy elak sungguh2. Kalau merayau ke mana2 blog atau forum.. petang2 gini memang sy elak pi segment masakan. Karang nampak makanan automatik perut nie lapar, dah la jenis perut tak terdidik..

..asal nampak makanan ajer mesti lapo.. asal lapo jer mesti nampak makanan lah tue :p

Sy rasa tak perlu cari idea nak masak aper / cari resepi. Ngan apa lauk yg ada dlm peti sejuk tue, sy dah ready dah menu utk sampai hujung minggu nie.. hehehhe.

.. cerita lagi pasal makan, kan dah lapaq. Nie.. dok nampak dah sambal keli, keli bakar lawan ayaq asam lawan sama nasik panas.... uiiiii jenuh belawan dah perut nie, dah lapaq dah.. baik stop sekarang!

Cerita pasal lain.. pasal lama vs modern. Lama utk baju kurung seumpamanya & modern utk kurung modern, kedah modern, kebaya, blouse, dress dll lah.

Memang kalau nak belajar.. kurung lagi mudah. Pola seteret ajer.. gunting pon seteret ajer, jahit pon seteret ajer lah jugak. Tapi kalau tanya sy, mana lebih suka.. lama atau modern? Sy suka modern!

Kalau pakai.. mungkin sebab sy kerja di sektor swasta.. tak formal, aci ikut kepala sendiri bila pakai baju. Kalau jahit pon sy suka jahit yg modern tambah2 lagi kalau kain lincin. Kalau ada org nak tempah kain lincin, gamak sy paksa org buat baju modern daripada buat baju kurung hehehehe..

Serius sy sakit hati kalau kain lincin buat baju kurung. Kalau kurung, nanti silap teknik nampak sangat cunggit sana sini.. geram tau tengok, itu belum cerita part nak susun utk kain susun lagi. Jenuh nak pebetui ira kain. Kalau baju modern, cunggit2 pon boleh potong buang.. singkat sikit pon ok lagi, janji selamat. Kalau baju modern, gamak2 kain tak cukup.. tangan sy selalu potong dua.. ambik lengan ke siku separuh, yg siku ke hujung tangan ambik kat lain. Tak der herannya, kalau org tanya.. cakap mmg sy nak buat lagu tue, fesyen baru! Nggeeeee...

Badan belakang pulak, kalau tak dapat sekeping penuh.. boleh ambik sebelah-sebelah, tak ada masalah kalau tulang kat belakang. Kalau nak cover.. bubuh la zip kat belakang. Abis cerita!

Lagi satu, kalau baju kurung... sy malas kalau kena kelebek mata lalat tue nnggeeee. Lagi satu, tak mencabar minda pon sama buat baju kurung nie :p ewahh eksyen sangat la tue.. tapi bosan kan kalau selalu buat benda yg sama?

0 comments: