Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Monday, April 5, 2010

maxi 'abang sayang' & kelas roti..

Assalamualaikum..

Satu mlm tue, 'kekasih cerah' sy nie terasa nak mengunyah.. & gi la keluar. Sy tak berapa suka jajan2 nie.. jenis perut melayu, kalau lapaq makan nasik.. kalau makan nasik, lapaq la tue :p

.. singgah la jugak kedai makan..
~ walaupun hari sebelumnya ahkak syokk sendiri dok berkempen suh masak sendiri, elak penyakit virus kencing tikus nie...

.. haii org nak belanja, manakan boleh ditolak.. perut dah kenyang, tapi takkan nak tengok saja. Hirup la sup campur sementara tunggu depa tgh syok palit yogurt nie, sy tak geng dengan depa... pasai sy tak lalu makan yogurt! Huhuhhu..







Balik rumah dah kenyang terlebih.. sambil potong baju kawan sy, potonglah sehelai maxi sy.





Plan asal, sy nak buat lagu nie:


(sumber : http://www.hijabiboutique.net


Tapi jadi lagu nie, kain depan tue 'terhampar' tak cukup lebar. Tapi kalau orang tanya... jangan bagi tau salah teknik, bagi tau mmg nak buat fesyen lagu tue! :p







Dan tangan plak, dress sblm nie asikk tangan kembung pastue cerut getah. Itu2 ajer lah.. so tukar sikit, ala2 cuff tue.. tak berapa kembung la tangan, so tangan tue dah terlebih panjang. So, pikir punya pikir.. ubah lagi. Kalau org tanya, mana dapat idea buat tangan rambu ramba lagu tue? Takkan sy nak bagi tau sy salah teknik.. sy bagitau lah hasil kreativiti.. Nggeeee pada hal, sepetang jugak sy merajuk nengokkan tangan yg melayut labuh tue :p



Dah siap.. sy pakai pi kelas buat roti. Sekali tue, terlasak sikit, ikatan reben tangan tue terbukak.. abis berjejer2 masuk dlm roti.. ekekkekeke
~nasib baik masa membakar roti tak terbukak, kalau tidak ngan tali tue ahkak bakar.. nngggeeee

Maxi ini sy namakan maxi 'abang sayang' :p .. pasai bila tetiba ikatannya terbukak, kenalah pakai khidmat 'abang sayang' mengikatnya kembali :)

Pic nie masa kelas roti di Puchong...













... sebagai org yg tengah diet.. sy memang sungguh teruja dengan wholemeal tue.
~ ececechh.. diet kononnya tue :p


4 comments:

Sellynna said...

huhu menarik tertarik.. ko memang gebusss.. wahh mmg sedap nampaknya.. sorg dpt bawak balik bape jenis kak??? da try jgn lupa upload yee..

azima said...

sellynna..

pakat wak balik 3 jenis.. moise choc cake, bun & wholemeal..

pic yg dah masak tak 'sempat' snap... runtunan nafsu membuatkan ahkak lebih cepat cilok & ngap daripada snap pic.. al-maklom :p

Sellynna said...

hahha.. kitorg pulak memasing syg nak makan.. memasing sibuk xsabo nak bungkus bawak balik... nak tunjuk kt suami & nak bagi anak2 makan..

roti sketul tu pon bahagi 6 sbb takut xdpt bawak balik.. dasyat ek kitorg heheh..

azima said...

sellynna..
giler dasyat tahan nafsu.. ekekekeke. ahkak paling tak tahan time paipkan sos cili, mayonis.. tabur keju... halamakkkk keluar over jer 3 pcs pizza ahkak hadap.. meahahaha.. itu ahkak diet tue, kalau tidakkk..