Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Saturday, April 17, 2010

.. pengalaman.

Assalamualaikum...

Sembang kosong shj hari nie..

Kakak sy yg sakit ituhari.. dia obesiti & darah tinggi. So dia diet lah.. tak mkn nasik byk2 & malam makan roti & minum susu shj..
~ alamakkk teringat susu sy, pagi tadi tak minum... kalau dulu sy mmg tak suka susu, la nie teringat boleh rasa teringin pulak :p

.. sy dok sms tanya eda cam mana, tanya kat kakak sy lagi sorang. Cam tuelah sy, kalau org tengah sakit/sedih.. sy tak gamak tanya org tue sendiri, sy takut.. sy yg tak boleh kontrol kolam air mata nie.. nnngeee ratu air mata kekdahnya bila dah tua2 nie, semua nak touching2.. kekekkee.

Kakak sy tue dok reply.. ntah la, aku tgk cam tue jugak. Tp bila balik kg ituhari.. nampak kurus sungguh! Dulu pinggang dia kecik, tapi bumper kiri kanan... makk aii lebor!
~ tue kata kat org tuee.. laju ajer menaip :p

Ituhari nampak dah meloncoih..
~meloncoih nie maksud cam mana nak cerita tatau.. ermmm kalau kita tgk org tak sihat lagu mana? kurus sket, mata dalam sket, pipi jatuh sket.. cam tue lah lebih kurang maksud meloncoih.

.. so, balancelah sikit pinggang ngan bumper :p
~ tue kata kat org tuee, bajet cam diri sendiri balance sangat! Hakhakhak.. ahkak pon ada gak isi lebih kiri kanan bumper tue. Tapi ahkak tak abik pot sangat ttg itu.. Ishak kecik lagi nie, isi terlebih tue memudahkan utk dukung anak, idak ler asik anak melorot ajer nak jatuh. Fikir positif, ya fikirkan yg positif2 shj nnggeeee....

Tapi kita bukan nak cerita ttg tue..

Nak cerita tentang, kita takkan perasan diri kita melainkan org jauh yg perasan, org yg tak selalu jumpa, org yg dah lama tak jumpa.

Cam sy.. sy dok telek muka sehari berapa kali..
~ahkak rasa cam gituuuu gakk.. still macam dulu (read : muda remaja) ahakahakahak.. ada yg menyembur tue karangg..

.. sesekali tersesatlah uban sehelai dua. Tapi itu mungkin cam kata arwah mak sy, kalau org muda keluar uban, itu uban penyakit.. huhuhuuhu taktaulah betul ke tidak. Tapi sejak dulu kalau sy pening kepala, sure sy carikkkkk uban penyakit tue & cabut buang..
~ikut logik akal ahkak yg tak berapa logik nie.. seolah2 bila cabut buang uban tue.. tercabutlah jugak penyakit ahkak.. hik!

Tapi bila tgk perbandingan, sy ngan anak2 buah sy.. baru ketara. Anak2 buah sy, lagi tinggi dari sy :p. Yang dulu masa sy sekolah, depa nie la sy dok rajin kelek, mengasuh anak2 buah.. la nie dah baligh2 semua.. yg lelaki dah keluaq misai, yang perempuan dah keluaq macam2.. nggeeee.

Kalau dulu arwah mak dok pening dengan kerenah kami, main sama2.. pastue bergaduh, jadi bunga ta*k, arwah mak kata. Gelak kukkuikukkik.. pastue keriau. Sy ngan kakak sy yg sy sms tue.. kami beza setahun ajer. Dulu kalau menyusu pon bergaduh.. sorang nak menyusu belah kanan, sorang lagi pon nak menyusu belah kanan jugak. Dah dapat menyusu sorang sebelah... dah duduk dekat2 mengusik jugak lagi. Aku cuit hang, hang cuit aku... tapi mulut tgh menyusu nie.

La nie sy pulak alami benda yg sama.. bukan main suka Idris & Ishak gelak sama2, mengusik.. tapi kejap lagi confirm salah sorang mesti nangis. La nie sy pulak pening.. padan hidung!

Pagi tadi bila tgk Ishak & Idris baring.. nampak panjang dah anak2 sy tue. 7 tahun dah kawen, dah 33 tahun pon hidup.. cepat betul masa berlalu. Bila pandang ke belakang.. sukaduka semua ada. Sy ada guru yang paling banyak mengajar sy = pengalaman..

... alhamdulliah.. kehidupan sy hari nie lebih baik daripada 10-20 tahun dulu dr banyak segi. Tapi jika ada jumpa mana cacat cela, maaf.. sbb sy still belajar, perbaiki mana patut.
~tak guna mengenang masa lalu jika ia tak membawa apa2...

2 comments:

Sellynna said...

Tul tu kak.. saya dulu terjal la jugak.. rambut kaler merah, kaler oren, kaler coklat.. laaa ni bila rambut da rosak.. selai rambut tu leh selang kaler itam putih itam.. baru nak nyesal heheh..

tp bagus jugak, mengingatkan kita pada masa tua nanti..

lagi2 bila time anak2 tido, usap pala dorg.. dulu pala dorg muat satu tapak tgn.. skang pegang dua tapak pon takbleh..

rasa mcm baru je smlm abis pantang, arini anak2 dah mula berjalan.. huhuh

*sedih.. sbb anak2 skang ade kt kg.. huwaa.. harus sat gi nangis sorg2..

azima said...

sellynna..

nape anak tinggal kat kg?

cepat kan masa berlalu.. tapi alhamdulillah la, sekurang2 nya kita sempat dah berubah.. & berubah ke arah kebaikan. yer dak..