Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Wednesday, November 30, 2011

... sambung lain kali lah, ada kerja :P

Assalamualaikum...



Sy payah sikit kalau nak jahit baju yg sy tak suka... sy dah lama perasan tangan baju bercuff panjang tue. Tapi kalau nak selak tangan payah.. tue yg sy tak teringin buat. Hari tue ada lebihan kain nie 1 panel (part belakang & tangan sy pakai kain hitam sajer) .... trylah buat satu, habuan pakai kenduri.

Ramai yang suruh sy buat baju tangan pesyen nie... sempat jugak jahit haritue, last minit sebelum hantar mesin jahit pi service.



Ketat sikit, tapi boleh la selak tangan untuk ambil wuduk. S
y tak berkenan sama tangan macam nie, tapi bila pakai ok juga sebenarnya... cuma jangan overlah. Kita pakai jangan sampai orang tengok 2 kali. Kalau orang tengok 2 kali, itu ada 2 maksud :)

Sabtu pagi lepas siap masak bekal & subuh.. bertolak balik. Sampai ke Perak sy lajak cari cari ubat selsema dulu. Malam sebelum balik sy kena flu, tapi bertahan jugak potong baju untuk sy pass bagi kawan sy untuk dijahit. Kemudian bergegas pulak cari pejabat pos... kes sy terlupa pos oder nota :p ampunnn...

Tak sampai rumah lagi.. singgah rumah kakak sy dulu. Tengok kakak sy renovate rumah... sy tukang buatnya abang sy. Sy nasib baik rumah jauh kalau dekat memang tukang pakai adik beradik punya :)

Makanya sembang-sembang sambil tolong masak sambil makan durian sambil bincang-bincang pasal kenduri arwah untuk esoknya.. sambil layan amani. Amani.. ermmm dia dari sorang yang ciwekk dah menjadi sorang yang galak, asyikk gelakk ajer.

... sambung lain kali lah, ada kerja :P

2 comments:

wantie said...

teringin jugak nak tau " ciwek" tu apa?

azima said...

ciwek tue bahasa jawa, budak yg sukaaaa nangis, sikit2 nangis... sikit2 nangis :)