Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Tuesday, November 16, 2010

tudung jakarta dengan effect beralun-alun

Assalamualaikum...

Hari nie last sy kerja utk minggu nie.. kedai sy tutup na, minggu depan baru bukak balik. Dek kerana petang nie insyaAllah bertolak.. makanya sy dah tak boleh buat kerja dah :p duduk pun dah tak senang duduk dah...

... sy dah rasa, aura sejuk di tepi pergunungan, lepas tue burung-burung berkicauan, desiran dedaun ditiup angin, riak ikan di air..

ehhh hati-hati!!!

.. eisshhh budak-budak nie... elak punya elak nasib baik tak masuk dalam tali ayaq! Hampa nie kan.. kalau kayuh basikal ingat macam jalan mak pak hampa yang punyaa.. hampa pi balik sat lagi mak pak hampa cari, orang time raya-raya nie duduk rumah, tolong belah kayu ka, pelekat api ka... hampa bersunat dak lagi nie? kalau takmau kena bersunat lagi sekali... hampa pi balik lekaih!

Aduhduhduhh... imaginasi, imaginasi. Ntah-ntah bukan aura sejuk di tepi pergunungan, alih-alih kena meranduk banjir uolsss.. belah rumah sy tue kawasannya rendah, hujan kejap jer air dah naik. Ntah- ntah bukan budak-budak yang kena ligan pi balik.. mak budak yang kena ligan suruh basuh ayaq danoq... orang lain pakat dobi rumah, dia pakat buat senaman perut (read: makan). Nggeeeee.....

Barang dah siap pack semua & dah lungguk depan pintu. Balik kerja nanti, ambik nangoi-nangoi dua orang tue, balik ambil beg. Cili blend yang dalam peti sejuk tue & daun kunyit kat depan rumah tue janganlah terlupa ambik sekali. Ekekkeke.. cili blend & daun kunyit pon termasuk dalam ini cerita :p Cili blend tue sy dah stanby siap2, balik kampung nanti tak bayah nak merebus & mengisar bagai, nanti bleh terus tomeh jer rendang pedas tue.

Daun kunyi tue pulak kalau di kampung.. nuuuunnn seberang tali ayaq sana depa tanam pokok kunyit. Kena jalan pi buat U-turn kat kunci tali ayaq baru patah balik pi ambik daun kunyit, kalau tak pon nak kena keloi mana anak-anak buah yang lalu pi tolong ambik sat. Haduiii letih.. leceh tau kalau nak memasak semua nak kena stenby dulu. Potong stim, dah la kiter nie kalau memasak bajet chef... main terus campak-campak ajer :p

Ok, ituhari sy cuba-cuba jahit tudung jakarta cikgu anak-anak sy yang punya. Sy selalunya kalau jahit tepi kecik, selalu buat kat kedai tapi dek kerana dia nak effect berlaun-alun.. jadi malas nak hantar kedai. Sy cuba jahit pakai mesin jahit tepi portable sy tue. Mula menjahit ntah sampai berapa kali percubaan tak menjadik.. geramnya. Masih tak dapat lagi skillnya tue.. bila menjahit sambil tarik... jahitan tue jadi tak sekata, ada yang tebal, ada yang nipis.

Lepas tue, try lagi oklah sikit jahitan & berombak-ombak tue kurenggg sebab kain jerseynya tak berapa memeri sangat.



Sy ambil RM 20 jer untuk yang nie.. sebab renda tue kain perca buat baju sy & sy silap congak. Sy sangka cukup panjang dari kiri ke kanan.. rupanya tak cukup kena sambung la pulak.



Ini pulak tunic yg sy beli pada harga RM 15.90.. ber riben bagai tak agak-agak dah kertu. Tudung tue tudung pertama percubaan sy buat tudung jakarta. Dah lama sangat sy tak pakai tudung tue sejak sy mula pakai tudung tak berawning. Kebetulan sy tak berapa minat tudung printed & yang tue saja sehelai yang ada.. belasah lah :p

0 comments: