Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Wednesday, May 4, 2011

Ya, sy rasa nak mengaum..

Assalamualaikum...

Cerita ceriti di kampung sy KIV kejap, balik dari kampung sy kena demam & flu. Dah tua-tua nie, banyak nikmat yang dah ditarik balik.. dah lama tak minum ais, sesekali nak pekena pon tak boleh :p

Bila sy sakit, urat-urat badan rasa kelat, badan rasa lemau, lalu sy rasa down & kena pulak beberapa incident yang membuatkan sy frust... jadi sy perlukan suntikan semangat sikit untuk bangkit kembali.

Serius, waiting list untuk baju- baju banyak sy nak kena sy selesaikan. Sy bukan nak mengeluh.. sy kena bersyukur & sy bersukur alhamdulillah... tapi bila badan lemau & kurang bersemangat, sy letih.

Selalunya kalau jadi macam nie, cara sy motivate diri dengan pandang depan cermin, kutuk diri sendiri. See... bersememehnya nko! Apa lah nak jadik? Kemudian lawan balik.. untuk menangkan diri sendiri, jegilkan mata atau bentuk-bentukkan mulut misalnyaa.. untuk mengejek kembali :p

Untuk urat-urat yang kelat, badan yang lemau.. sy buat aktiviti regangan untuk kendurkan urat balik, sental bilik air atau mengemas misalnya yang boleh berpeluh. Badan yang berpeluh pasa sy seolah-olah sy singkirkan semua cas-cas negatif dari dalam badan. Pada sy, badan yang selalu dimanjakan akan jadi berat & malas bergerak :p

Kata-kata semangat juga perlu, dan kata-kata semangat untuk diri sy kali ini...

kembali~ walaupun hidung aku perit, urat-urat aku kelat.. tapi dalam hati ku dah pasak cukup-cukup, katalah apa saja aku takkan rebah, hinalah apa saja aku takkan berkudis!
~ serius aku rasa cam nak mengaum plak sekarang nie, kasi up aku punya adrenalin! kehkehkeh
Ya, sy rasa nak mengaum..



aummm.. ganas tak, ganas tak? grrrrr..

Musuh yang paling sukar dikalahkan ialah diri sendiri, semua cas-cas negatif itu harus disingkirkan.. dan untuk menyingkirkannya perlu kepada semangat yang kental, harus lawan.
~ abis lah nanti orang kata ada saka rimau, waris jari hantu.. ekekek :p

5 comments:

Yati said...

Auuuummmmm! Yati ngaum balik. Semangat, semangat!!! ^_^

azima said...

che yati.. jom sama2, buat depan cermin dalam bilik air.. jangan kasi org tgk.. nanti org kata giler..ahahahha

warghhhh grrr grrr ~ serak-serakkan rambut & tangan mencengkam.. kasi up itu adrinalin :p

Anonymous said...

Aum...ditangkap....

azima said...

che anon..
:p :p

Adilla Harun said...

Tak kisahlah! Mengaumlah sekuatnya. Betui juga tu. 'Ngauman' pembakar semangat.