Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Monday, June 28, 2010

cerut.. jangan tak cerut :p

Assalamualaikum..

Apa kabar & buat apa hujung minggu lepas? Sabtu ada sukan tadika Idris. Dia excited sangat, kami puji dia lari laju.. dia kata dia lari laju sebab nak menang. Kalau di kenangkan beberapa tahun lepas, kira pencapaian tahun nie, agak memberansangkan lah.. boleh jugak dapat hadiah.

Tahun2 lepas, main cari gula2 dalam tepung.. bila mengadap jer pinggan tue dia buat aksi kejung. Bila semua org push dia suh tiup.. dia nangis. Kekekekekee.. kira memberansangkan bukan?

Abah dia masuk tiup belon bagi pecah dapat no satu.. sy ingin puji sebab dia selalunya agak liat sikit join2 aktiviti cam nie :p Banyak hadiahnya besen.. boleh buat bekas tukar2 lauk masa puasa nie, kata jiran sy...
~oohhh myyy, abislah pecah lobang ahkak tak berapa lulus bab masak memasak.. lauk yg sama kekdahnya :p


~Idris & Ishak bawak balik berkat nasik lemak sorang sebungkus..

Sabtu malam, ada tahlil utk arwah nenek & mak sedara hsbn. Ahad pagi, sy menerima pelajar yg istemewa utk join kelas jahitan. Totally zero knowledge.. tapi agak fast learner.. expecially bila buat pola.
~lalingg.. temah puji nih :p



Ya, sy ajar kekasih sy jait baju kurung. Paginya lukis pola & petang pi beli kain & balik potong. Malamnya jait tepi... tapi lepas tue ngelat tengok tv, letih katanya. Nggeeee baru tahu menjait tue penat.


~ciluk snap pic bawah ketiakk.. nggeee

Penat merapu pun sama :p mula2 kelas siap ada kata2 aluan bagai & sy sempat tegur dia.. dalam kelas jahitan sy tak boleh bawak anak, menggangu perjalanan kelas kata sdy bila Ishak datang kacau. Katanya anak tak der sapa jaga, maknya sibuk... sibuk buat apa lah tue :p



Dia buat baju kurung anak buah dia... hai bila lah sy nak merasa pakai baju ayaq tangan suami? Sy kata nanti belajar buat kemeja.. boleh buat baju sendiri, abislah pakat berebut mesin jait lah nanti!



Sementara tue, sy sempat gunting & jait satu blouse cerut. Ingatkan pakai tali lagi mudahkan keje.. rupanya tak berapa cun & ikatannya pon tak lekat. Asikk terbukak ajer. Cadangnya nak ambil kain perca kain & buat tali cerut lain.... cerut jangan tak cerut.

Blouse nie baju raya sy nanti, pakai dengan kain duyung.. pasal tue sy buat singkat sikit. Multipurpose.. boleh pakai ngan kain & seluar jugak. Tapi rasa2, tak dan tunggu raya.. sy dah pakai keja hari nie gi keja & ptg nanti sy ambik half day.. nak pi KLIA ambik anak buah sy balik dari mesir.
~ dah agak dahh, mesti tak dan raya punya!


~kena tukar tali lain..


~ tak berapa cantik kalau potong mendatar bawah dada tue.. kena potong cam ^ baru terletak elok.


~ada lagi sehelai, utk kakak sy.. raya nie kami berdua sedondon :)

2 comments:

Zuria Arshad said...

cantik!!! love it!!...hehehe..baju akak buat tu saya dah terima. tapi lum pakai sebab saya lum balik kg lagi. maybe minggu ni kot leh pakai :D

azima said...

zuria..

tq tq, ooiiccc dah pakai nanti update k :)