Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Monday, March 28, 2011

Berat jodoh ~ sy simpan itu untuk talian hayat.

Assalamualaikum..

Sy sedikit kuciwa dengan pencapaian sy weekend lepas... hurmm. Double curly hasil kerjasama sy dengan Shasha tidak mencapai piawaian. Sekali fikir hendak ajer sy jual si Shasha tue :p

Shasha, sy masih boleh bersabar dan sy bagi awak satu lagi peluang.. kalau tidak jangan salahkan sy kalau nanti sy iklan awak kat Mudah :p



Fening kefaler sy hari nie... so kita cerita tentang benda lain lah. Cerita tentang diri sendiri, bosan. Cerita tentang menjahit lagi lah bosan... ingat menjahit tue tak bosan ker?

Hari sy banyak fikir pasal berat jodoh.. sy tergerak hati nak cuba rawatan untuk itu. Lambat jodoh bukan hanya sebab jodoh yang belum sampai.. kadangkala ia juga bersangkut paut dengan gangguan halus.

Tanda-tanda gangguan itu ada.. gangguan mengarah ke arah lambat jodoh atau tidak, itu sy tak pasti. Insyaallah.. sy rasa Allah gerakkan hati sy, sy percaya ada hikmahnya & moga-moga dipermudahkan segala urusan.

Perkara-perkara nie walau bukan melibatkan diri sendiri kedang bila difikir ia sering membuatkan fikiran sy sarat.

Sy pening kekadang.. apa yang boleh sy bantu untuk selesaikan masalah orang lambat jodoh nie, tambah-tambah melibatkan ahli keluarga sendiri. Kita nak suruh dia redha.. ini melibatkan hati dan perasaan, kalau suruh rekemen tak berani lah pulak :p

Kita usahakanlah apa jalan yang tergerak hati untuk cuba... kekadang, sy tengah bahagia pon rasa macam serba salah sangat pulak bila fikirkan dia.

~ ituhari sy tanya orang tue... macam mana hukum kalau kawen dengan kakak kepada isteri? Terima kasih untuk jawapan itu walaupun soalan itu agak luar alam. Hurrmm.. sy simpan itu untuk talian hayat. Mungkin...

8 comments:

Mila@Rimbun said...

alahai.. saya pon dok kesian kat adik.. dah masuk angka 3 dia tahun ni tp belum jumpa jodoh lg.. nak camno.. nak tulun pon.. tak pandai ler plak

Azurina Indah said...

Eh..sama la nama baby kita..
baby Shasha saya dah jual dah, beli baby baru nama dia Noni.. setakat ni Noni ok, belum buat hal lagi..

Adilla Harun said...

Persoalan jodoh-pertemuan adalah urusan Allah. Manusia merancang namun ketentuan hanya pada Allah.

Setiap kejadian ada hikmahnya. Kahwin cepat, kahwin lambat semua ada kurang lebihnya. Campur, tolak, kali bahagi- Allah itu Maha Adil pada kita. Kahwin cepat dan bermasalah pun ada. Kahwin lambat tapi nikmat pun ada.

Kes 'gangguan' untuk lambat jodoh saya juga akui ada. Ini kes kawan kepada adik bungsu saya. Maaf dikatakan saya ada terbaca dan sama kes kawan adik saya ia dikatakan melibatkan 'saka'. Kita suka orang-orang tak suka kita. Orang suka kita-kita tak suka orang. Sudah bertunang boleh putus. macam-macam. Pokoknya berat benar jodoh. Nak kata tak ada rupa -tidak juga, berkerjaya juga.

Elok rujuk pada perubatan Islam. Manusia ikhtiar saja. Allah yang akan menjayakan. Seperti kawan adik sesudah 'membuang saka' itu, Alhamdulillah dah beranak dua kini.

azima said...

che mila..
adik che mila ada tanda2 gangguan tak? mimpi terjatuh daripada tempat tinggi, mimpi meyusukan anak, atau mimpi bersetubuh atau ternampak kelibat dsb...

sy tergerak hati utk ikhtiar sebab ada sikit tanda2 sikit...

& kalau tak kena penyakit berat jodoh, sy nak berubat gangguan yang sikit2 tuh... sbb benda2 nie wujud & ia sedikit sebanyak mengganggu.

che azurina..
moga2 shasha berbahagia di sampiang tuan barunya :p

che adilla..
ya betul.. jodoh, ajal & rezeki nie Allah yang tentukan. Benda2 halus nie kita tak boleh menolak sebab ia wujud & walau gangguan utu tak jadi mudarat, mungkin mengganggu ibadah kita seharian contohnya.. asik2 kena sindir bila nak kawen... terasa gak di hati & solat pon tak khusyuk, misalnyalah.

yang mengalami berat jodoh nie ada gangguan kecil, tak sangat memberi mudarat.. tapi sy nak cuba cari perawat mungkin ada bersangkut paut dengan yang laun-lain.

sy cuba risik-risik.. sebab sesetengah perawat nie boleh melihat dari jauh. tapi bila terima reply... jantung sy berdegup kencang lah pulak, seriyau :p

sumirah kasmiran said...

Buat para sahabat, kita perlu usaha ikhtiar dalam kehidupan. Jodoh tidak dating sendiri tetapi perlu diusahakan. Selain dari bersifat ramah (bertempat) , doa dan ikhtiar lain jangan diabaikan. Saya suka mencadangkan (bagi yg dah jemu berusaha) bertemu seorang ustaz di kampong belahan tampok, rengit, batu pahat, johor ( ustaz adi wijaya bin iskandar) sebagai usaha ikhtiar. Mungkin ada sesuatu penghalang yg kita tidak tahu (berhubung kes syaitan, badi, alam ghaib) menghalang jalan usaha ikhtiar kita. Ada rakan kita dah masukan ritual perubatan beliau dalam laman web : http://my.opera.com/saharaaban/albums/show.dml?id=14706102

Siti Salmirah said...

Dah dpt x....perwt yg bgs

norma basar said...

cerita pasal perubatan traditional sumirah kasmiran...
Sepupu saya jumpa ustaz adi wijaya kg belahan tampok,
rengit, batu pahat soal berat jodoh. Sepupu saya buka cerita
soal ‘nenek’ sebelah emak yang dulunya bidan kampong
dan takut sakanya menyebabkan berat jodoh. ustaz tu semak katanya tak ada apa masaalah... ntah macamana ketika berborak dengan ustaz dia boleh terbuka cerita raja bunian.
Memang rezeki dia !, ustaz tu boleh ‘contac’ mahluk halus
tersebut dan dapatkan sebutir batu delima untuk dibuat
mata cincin. Semenjak pakai cincin tu macam ada daya penarik,
ramai lelaki yang dulunya jinak-jinak lalat dah jadi macam
pengemis cinta, beriya-iya ajak dia nikah/kawin. No h/p ustaz
tu kalau tak silap : 013-7251546

norma basar said...

no hp ustaz adi wijaya bin iskandar yg tinggal di kg belahan tampok, rengit, batu pahat, johor : 013-7251546.