Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Monday, July 5, 2010

menanuih..

Assalamualaikum..
Cam mana hari minggu anda?

Jumaat tue, sy perambat dua org kakak sy pi buat bekam kat Bagan Serai. Depa berdua nie menanuih..
~ menanuih nie apa nak bagi maksud pon tak tau.. tapi lebih kurang maksudnya, dok menahan lah kot sampai tak boleh buat apa.

.. yang kakak sy tue, ituhari masuk wad balik.. pasai dia rasa sedat dada, sebelum tue dia pening kepala, bila scan kata ada darah beku. Yang kakak ipar sy, pening kepala.. dua2 depa nie ada darah tinggi & 24 jam pening kepala.

Sy google2 & dapat orang HPA, perawat wanita & kebetulan pulak duduk kat Bagan Serai ja.. nie kiranya sy rasa kebetulan & dipermudahkan Dia lah nie sebab hari jumaat, abang sy tak keja.. boleh bawak depa pi & kebetulan masa tue bulan tengah turun.

FYI, nak berbekam elok masa bulan tengah turun, apa yg sy tau masa tue kalau bekam dapat tarik byk darah kotor, lebih kurang cam tuelah. Smlm sy SMS, depa masing2 kata dah kurang sikit. Alhamdulillah.

Sy pernah buat bekam.. tue pasai sy berani rekemen. Yang 2nd time bekam ituhari.. sy bekam tengah kepala. Botaklah tengah2 kepala sy nie.. tapi tak kisahlah, sy ingat nak berubat. Kekasih sy pon tak kisah Sy tanyalah dia dulu kot2 dia kisah, pasai dia yg akan mengadap sy hari2 nnggeee. Tapi Ishak jatuh kesian sungguh kat sy tiap kali tengok kepala sy... siannnnn mak nie, auuuchh mak akit, katanya lalu ambil minyak & sapu. Simpati sungguh dia kat sy.. padahal sy tak sakit pon :)

Hat kakak sy tue, dia bg tau.. perawat tue kata kalau buat bekam lintah boleh sedut darah beku dlm kepala dia. Dia dah oder lintah suh Wan, anak buah sy carik 10 ekorr... sy cakap sungguh2 nie.... dengaq pon sy dah geli. Tapi mungkin dia rasa dah tak tertanggung.. arwah mak sy dulu pernah kata, orang kalau dah sakit... kalau taik kambin tue boleh buat ubat, gamak ajer telan. Betul kan?

Cuma sy dok kata.. kena make surelah letak 10 ekor jangan nanti dah siap semua tak cukup sekor.. sekor dah tersudut kat mana2 rongga!
~ ahkak tak gamak lagi buat masa nie nak bekam lintah eeuuwww

Hari sabtu petang, kawan sy dari penang mai rumah.. nie kawan sekolah rendah & sekolah menengah. Dah 16 tahun tak jumpak.. dia ada 2 girl & sy pulak ada 2 boy. Kekasih sy dah berkenan.. rajin katanya, boleh lah berbesan kikikikk.

Sy main masak pakai campak.. sambil sembang2, sambil campak. Sib baik orang tue makan bertambah... kalau tidak malu kat bakal besan, kuikuikuii. Seronok sambil sembang2 cerita kisah & kengkawan masa sekolah dulu. Kawan sy nie org HPA & sempat sign in kekasih sy jadi member HPA.. kami nie insyaallah lah, akan sentiasa sokong benda2 cam nie.. sapa lagi nak sokong produk org Islam kalau bukan org Islam sendiri?

Ahad, sy pi kenduri. Pakai baju jubah, maxi, nursing wear dlm entry sy blm nie.. sy dah kerat hujung tangan bagi pendek sikit. Paginya tue, sy selongkar.. jumpak lah manik yg dulu2 sy beli. Mana ada jer & jahit manik tabur. Dah namanya manik tabur, memacamlah sy taburi...
~dengan manik daripada fringe utk langsir pon ahkak tabuq jugak, bagi value added katanya.. hehheehe.

Sy tengah google2 patern apa yg sesuai buat jubah utk MIL sy.. tapi rasa2 cam dah dapat. Sy aim yg boleh meremajakan..
~nnnggee abislah, akan ahkak sebarkan virus mengebat itu kat MIL jugak!

.. kira bagi fesyen lah sikit, jubah yg modern2.. idak ler yg leher bulat & tangan cuff, asik2 yg itu ajer. Nanti sy citer lain bila kainnya dah dapat.

3 comments:

Azurina Indah said...

zura..duk klang kan.. n biasa wat bekam..
kat klang biasa wat bekam ktne? rs nk try buat.. kut2 bleh release kan sket migraine..

azima said...

che rina..

sy buat kat teluk gadung.. sy migraine tak berapa teruk sangat.. takat pening2, tak boleh panas, tak boleh bising & tak boleh fikir banyak2sangat cam gitu ajer. alhamdulillah.. kalau dulu sebulan kerap pening.. skrg nie sekali dua ajer.

nie contact details perawat:

Cik Zai 013-609 9692 No 11 Lorong Sepat 3,Tmn Telok Pulai 41100 Klang Sngor (berdekatan Komuter Teluk Pulai

azima said...

sorry.. teluk pulai :p