Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Tuesday, February 8, 2011

kurung? apa ada pada kurung?

Assalamualaikum....

Dup dap dup dap dok tunggu bila la ops piramid tue nak bawak balik anak buah sy. Katanya esok sampai, tapi tengah tunggu giliran. Tak nyenyak tidoq lagi la malam nie mak dia... sama jugak ngan sy tak nyenyak tiduq. Tumpang risau sama...
~ ada yang bagitau, tak paham apa sy dok cerita dalam blog, bahasa utara sy pekat sangat... alololorr kecik-kecik sudah lagu nie, nie pon kira ok lagi. Tak dak la pekat sangat, level intermediate saja katanya! LOL



Baju nie sy buat sebelum balik cuti CNY ituhari. Orang lain dok pum pang pum pang pulun pasang mercun, sy pon pulun jugak. Start depa cucuh mercun, sy tengah jahit kain. Sampai sy siap jahit sehelai kain... nuhhh hat depa dok cucuh tadi tue, belum habih lagi. Tuuuudiaa aihhh! Depa nie tokei mercun ka apa?

Tapi depa nie bakaq mercun kira ok lagi.. pasai tue memang budaya depa, nak halau hantu bagai.

Nie nak cerita.. baju hijau tue sy pakai pi makan kenduri rumah sedara. Nak jadi cerita, depa pon pulun pasang mercun jugak. Cuba pikiaq logik sikit... kita yang melayu nie pi bakaq mercun masa pengantin tengah belarak mai tue, apa rasionalnya? Halau hantu jugak kah?

Meahahaha.. semangat satu malaysia? Tapi tue lah orang melayu, kalau benda-benda pelik lagu nie... memang rajin sungguh pi tiru. Kalu bab yang elok-elok, tak mau pulak pi tiru.


Kat mana kita tadi pon tak tau... mula-mula ingat nak cerita tentang baju. Pi merawit ke bab makan kenduri & mercun la pulak.

Tue lah pasai, orang utara nie peramah... nak cerita hat lain, dia pi kona baring hat lain dulu, baru jumpak jalan balik. Nggggeeee.....

... baju nie tangan dia punya lah nalllaa kembung. Nasib baik tak cicah dalam gulai terung ikan kurau. Perempuan kan memang lagu nie...selalu jadi mangsa fesyen. Dah tau masa kenduri, kerusi meja tak cukup, makan masih jugak terhegeh-hegeh. Kesian kat orang belakang.. tension jer tunggu :p



... tapi taklah terhegeh-hegeh sangat makan. Ada orang tue, kat tangan jenuh berengkek gelang sampai sekerat lengan, lagi terhegeh-hegeh makan. Lagi mangsa fesyen kann?

Baju kedua nie, baju kawan sekolah. Ingat nak bagi masa kat kampung, tapi tak dan pulak nak jumpak dia. Oleh kerana pinggang kain sy tak berapa kemas, sy ingat hat nie sy ambik kat sy dulu... untuk dia, nanti sy buat lain.



Kakak sy kata, pakai baju nie jenuh mengepak la. Duduk kat Taiping lagi... kepak sampai kat kampung dah. Tueee dia punya mendalam & sarkastik (spelling?).. perli lah tue. Tapi, i take that as a compliment. Ngggeee... nak tempah cakap lah nak tempah kan, tak payah nak pi kona baring sana sini :p



Suka dengan baju nie, tak ada potongan sangat, labuh tapi nampak ok bila dipakai.
~ entry kali ini banyak betul bahasa utara yer. Yang tak faham bertanya pada yang faham, yang faham.. faham-faham jerlah ;p

7 comments:

muhsin aminudin said...

cun la baju ni. Two thumbs up. Bukan senang nk dpt thumb dari saya tau. saya ni cerewet pasal pakaian. hehe

MyBotanG said...

As salam.. saya suker singgah sini and baca cerita Azima.. saya orang Perak juga.. but lama duduk Jepun nie, almost x de peluang nak pungpang-2 bahasa sendri.. sangat unik and bersahaja aje entri-2 Azima.. sesambil cuci mata tengok baju-2 trendy bleh jugak lepaih rindu kat bahasa ibunda..

so, don't change kay.. :)

azima said...

en.muhsin..
tq for the compliment, kira boleh lah nie no.. boleh sy buat ibu duit :p :p

che botang.. salam, sesekali nak pum pang pum pang ngah sy boleh jugak.. kot2 nak polish balik bahasa ibunda. sy pon boleh polish bahasa jepun... lama tak cakap bahasa jepun
~nnngggeee.. nak jugak tuh :p

norem said...

saya ada gak buat tgn mcm ni.bila pakai kembang sgt.igt nak buka balik..bagi kecik sikit. rasa cam x selesa plak..bdn kurus..tgn gelembung sgt.

Mila@Rimbun said...

baju ungu tuh bawa g kenduri elok benor ler wat rencah dlm gulai hahaha..
guna kain lycra ke eks? nampak jatuh beralun cantik jer

Zainab Amir said...

zura..cantik dua2 baju 2..guna kain apa?cantik je jatuh..zura ada ke jual nota baju ni..yg ada twisted neck je ke akak yg x perasan..

azima said...

che norem..
rasa rimas plak kan? tapi kalau nak tetas tue yg selalu bertagak-tagak :)

che mila..
haah tengah tunggu bila nak bawak rasmi pi makan kenduri... nak cicah dalam gulai kawah :p.. yer lycra.

che zainab..
guna kain lycra.. nota baju nie tak ada, yg paling latest, hat yg twisted neck tue ajer buat masa skrg..