Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Monday, October 10, 2011

Ambik kau.. memang ku cucuh kat api!

Assalamualaikum...

Sy berani-beranikan diri untuk meluaskan cabang dalam dress making nie dengam ambil tempahan menjahit secara borong. Sy sendiri memang tak mampu, tapi sy ada 3-4 kawan housewife yang menjadi jenjiran sy. Jadi pape hal memalam sy gamak lagi berlari pergi hantar baju atau ambil baju.
~ LOL kelihatannya sy akan menjadi lebih kurus selepas ini berkat berlari-larian menghantar baju? ngggeeee...

Ada yang ada basic jahitan & ada yang sy ajar start dari mula. Doakan sy, semoga apa yang sy buat ini dipermudahkan jalan.

Memula sy ingat nak beli mesin jahit sulam satu & sy ingat nak ambil tempahan sulam menyulam bagai... tapi kemudian sy fikir, baik sy tumpu pada tempahan baju sebab sy rasa usaha sy sebelum nie belum pada tahap optimum. So guna apa yang ada & usaha bagi lebih.

Orang dudulu... pakai mesin jahit kepala hitam pon boleh sekolahkan anak-anak masuk universiti. Mai kat sy... dah ada portable tue kiranya syukur alhamdulillah lah, tak payah nak berkomputer sulam menyulam bagai kalau usahanya tak segigih mungkin!

Sy nak tunjuk baju raya ituhari... tapi ingat tak lagi baju nie?



Baju nie, baju percubaan sy untuk buat baju aladdin & butterfly dulu... tapi untuk raya tahun nie, dek kerana sy dah ada beberapa helai baju tangan aladdin, makanya sy rombak jadi tangan butterfly & sy pendekkan baju sedikit.. jadi macam nie.



Tangannya tak berapa butterfly kan? Ngeeee ada cerita disebalik tangan baju nie.. masa sy panggil kengkawan makan2 kat rumah ituhari. Dek kerana sy terhegeh-hegeh nak pelekat api untuk buat BBQ ayam.. tangan baju nie terbakooo dek api, aduhhhaaaaaii tak cukup arang, pi cucuh baju lah fulakk... kekkeke.


~ tudung tue perca-perca daripada kain buat baju & sy matchkan bagi sama kaler dengan blin-bling nie.

Ambik kau.. memang ku cucuh kat api!

Kelam kabut masuk dalam bilik jait sy, londeh baju & pekecik tangan.
~ saja tau, nasib baik baju sendiri bikin.. kalau taktau menjahit satu haper, mau sentap!

...........

Baju yang dah pos..

2 comments:

Suzie said...

tukang jahit memmang camtu ...ada je idea

azima said...

suzie... dah namanya minat :P