Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Thursday, November 8, 2012

... banjir ooo banjirr, rumah kita naik airr (peplum lagi)

Assalamualikum...

Ituhari kakak sy MMS pic nie kat sy...



... banjir ooo banjirr, rumah kita naik airr.

Kampung sy kiranya di kaki bukit & kalau hujan turun selalunya dibawak sekali tanah dari bukit. Dulu kurang lagi tanah mendap... kalau dalam rumah masuk air takat nie, rasanya kat luar dah takat pinggang. Tapi la nie dah banyak tanah mendap... kalau masuk bawah rumah pun dah tak boleh berdiri tegak.

Masa ayaq naik nie kakak sy pi kerja, tak dak sapa kat rumah... jadi air yang masuk memang air tanah atau ayaq danoq kami panggil. Kalau misal kata hujan & ada orang kat rumah... dan lagi tutup lubang-lubang air dengan kain buruk, jadi air yang masuk dalam rumah taklah berdanoq sangat.

Hujan berturut-turut dalam beberapa hari nie, jadinya biaq saja lah walaupun ada masa ayaq dah surut, nanti kalau dah cuci, hujan & banjir lagi... buat penat saja. Sy i'allah balik kampung hari Selasa nie 13hb, dan lah kami balik kampung & tolong cuci sama kot sebab kami, sy & anak-anak memang suka main air :)

Teringat lagi masa airwah mak sy masih ada... kalau time banjir & ayaq dah kering, apa lagi sibuk lah mendobi lantai. Dia dengan hose air, panyapu lidi & kasut boot getah tue.... & kami pakat dok curah air.

Semangat nak balik kampung & cuci rumah time banjir nie.... sy buat baju peplum sehelai, sy dok kata nak cuci rumah sambil berpeplum.... aci tak? LOL



yang nie pulak baju orang tempah, ingat kot nak jahit bulan 12 nanti.. tapi dah kebetulan benang kaler hitam, jahit pi lah nie sekali.



5 comments:

noralisme said...

salam sis.saya baru je belajar menjahit,tahap most basic la...bila dah cuti ni saya mula rasa nak menjahit balik tapinya saya tak jumpa fabrik yang sesuai..kain-kain mcm printed lyra tu biasanya org cari kat mane yer?saya cr jugak di kedai kain di area kota bharu tp x jumpa la plak..nak cari fabrik macam ni kena ada tempat spesifik ke?

azima said...

che nor, sy x tahu kat sana mana nak cari.. kalau kat sini ada di jakel shah alam

noralisme said...

jakel sini ada tapi tak banyak pilihan T_T

lia said...

salam kak, saya nak tanya, kalau blouse peplum mcm yg kaler hijau tu boleh buat utk menyusu tak?

azima said...

salam lia.... ya boleh, add rm 10 utk nursing neck... bj apa2 pun blh buat