Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Thursday, January 5, 2012

memori daun pisang.. fesyen kaki seluar bawah kembang..

Assalamualaikum..

4 jan 2012, kambali ke sekolah.. sy & kekasih sempat ke sekolah hantar Idris yang akan memasuki darjah 2.

Sy kirai-kirai baju dalam almari sy... sy tak tau nak pakai baju apa!

Tarik sehelai.. oo nie colourfull sangat, hat nie merah sangat makngah.. hat nie blouse nanti kenapa pakai ngan jeans, tak sesuai..

... cerita tentang pakaian nak ke sekolah nie sy ada satu cerita. Dulu masa sekolah kan ada fesyen kaki seluar bawah kembang, atasnya sempittt bebeno.

Cikgu Ishak nie, dia tanya genge2 nie.. hampa imagine kalau hampa satu hari nanti jadi bapa, datang sekolah pakai seluar macam nie & jalan terhindik-hindik..
~ terhindik-hindik tue terenjut-enjut...sambil cikgu menggayakan cara jalan macam tue..

.. kemudian dia berhenti & berdiri badan senget sebelah.

Mampa rasa macam mana? Bapak datang sekolah dengan pakaian macam nie & perangai macam nie? tak malu ker tanya dia.

Masa di sekolah pun sy meliar gak tengok pakaian mak bapak nie... masa perhimpunan, cikgu pun pesan, pakaian ibubapa yang tak sesuai... takut-takut jadi ikutan anak-anak. Kat sekolah agama lah yang perasan sangat tue, anak-anak bertudung litup elok, mak-mak pulak nampak jambul.

Tengok ajerlah.. sambil buat peringatan untuk diri sendiri.


~ ishak masa ke sekolah agama abangnya. tok sah la tunjuk muka ceria sangat, macam hepi kalau ke sekolah yere... hakikatnya dah sebulan gi taska rekod menangis tanpa gagal, betuah kau nak.


0 comments: