Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Wednesday, June 20, 2012

DIY sarung sofa ~ & dia semestinya lycra

Assalamualaikum...

.... ada satu hari tue, badan penat tapi mata tak mengantuk. Sy selalu jugak jadi macam nie... badan penat, otak masih berfikir... golek pi golek mai, tak mau jugak tidoq.

Last-last bangkit perangat mesin jugak... tak boleh jadi.




Jahit sarung sofa, yang ada tue dah kusam kaler dia... sejak duduk rumah sepenuh masa nie, dia jadi cerewet sikit :p

Mula pukul 3.00 am siap 5.30 am... daripada gunting sampai siap jahit, bangkit pagi esok pasang getah & sarung pakai terus... lepas tue pukul 10, tumbang tidur balik, hohohoho. 

Ada yg nak tutorial sarung sofa nie? Komen di bawah... cukup 10 orang yang nak sy bagi :p :p 

13 comments:

niedasha said...

Salam akak....

Uih..lame betol saya mencari akak sebenarnye dek kerana patern jahitan..huhuhu..La ni baru jumpe blog akak..haish..dulu saya penah beli ngan akak 3 patern jahitan baju mase kat WMC.Tapi patern tu dah dirembat mak sedare.huhuhu...nak blaja katanye...cantik2 baju akak jahit...suke lar tgk blog akak ni..jgn lupe follow blog saya jugak ye...saya budak budak baru nak blaja buat baju..hehehe

azima said...

sha reza, ooo yaker wmc pakai nick aper? sy pun dah lama x masuk sana... tq 4 the complement yer :)

Ibu Adib said...

Nak kak, saya pun bercadang nak ganti sarung sofa rumah yg dah kepam tuh. Cdang nak jahit sendiri. Belek punya belek canner org buat sarung sofa ni.. kak recommend skali ye fabrik ape yg sesuai..thanks

BIB OMAR said...

menarik bersemangat saya nak ganti sarung yg d rumah

niedasha said...

saya pakai nick sharnieda...saya pon dah jarang kat sane..huhu

ita said...

salam..kak saya pom teringin nk jahit sarung sndri...hrp2 sudi bg tutor..tq

akma said...

sukenye.. cute pattern leopard ni.. sya da beli kain nak wat sarung kusyen rasenye dah nak dekat setahun tp x yakin nak potog ag huhu..

Angah said...

hebat sungguh azima ni,
kami pun dah tergerah hati nak beli pola yang made in azima tau! hehe..nanti kami sms naaa,...malas nak emel,lambat....sms lagi pantas...

azima said...

ibu adib,

yang nie simple ajer sarung dia... & material mestilah lycra.

sri embun... semangat2

sha reza, oic... haah lama dah x masuk sana, tp password ingat lagi rasa2 :P

ita, kita tgk samaada ada lagi yg interested ker tidak...

akma... semangat2

angah, biasa2 jer... kurang sy kat lain pulak, ok blh2..

DZ LADYZ WARDROBE said...

tringin nk wat sarung sofa sndirik..de sesape leh bg tips ;))

azima said...

dz... semangat2

kakngah said...

hai sis..
saya pernah beli tuto baju kurung kanak2 kot tak silap..
tingin jugak tuto sarung sofa ni.
cantik la lycra tompok2 tu...

azima said...

nanti sy buat tutorial yer.. tak janji bila tapi i'allah