Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Saturday, June 16, 2012

... baju baru lagi : Nursing & maternity dress

Assalamualaikum...

Tadi siang sy buat sampin untuk Idris 3 helai... ituhari dia balik sekolah, cikgu transit dia pinkan sampin dia dengan peniti.. cangkuk terlepas katanya, betuah punya mak.... baru sy perasan yang sampin di tu ketat & singkat.

Maka, keesokan harinya, start enjin... pi nagoya beli kain 1.5m & hari nie baru sy sempat jahit. Buat sampin yang pakai sarung tue ja... pasal sy ingat nak cepat & tak payah cangkuk-cangkuk.

Alang-alang benang jahit tepi tukar kaler putih, lepas jahit tepi untuk sampin tue kan... makanya tangan nie gatal nak jahit apa-apa baju untuk diri sendiri, pilih dah dua tiga helai yang tanah kaler putih, dan akhirnya, dapat nie sehelai...

~ boleh juga tempah untuk jubah...

... bila pakai macam sangkut perut, sy ingat nak jual :p  serius sy punya baka.. kalau preggy, perut memang mewah, kikikikik.

Tapi bila ke kedai tadi petang, kain printed kaler nie dah habis... kensel nak jual :p Hat nie untuk diri sendiri. Sy pakai dengan skirt duyung, tapi rasanya kalau seluar lagi sesuai... makanya, nak kena buat seluar lah plak kannn...... 

Note : sy punya term >

blouse - baju atas daripada lutut
dress - baju labuh daripada lutut
jubah - baju labuh tapi patern biasa2
maxi - baju labuh tapi patern modern2 sket

4 comments:

Azurina Indah said...

Hye kak zura..
Lama tak singgah cni..

azima said...

hi... haah lama kan? sejak ber fb nie, jarang sikit kat blog :P

Anonymous said...

Ni..ader nota nyer x...

azima said...

che anon... takder, x plan lagi nak buat nota...