Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Tuesday, November 10, 2009

Bermain warna, ada bran?

Assalamualaikum n salam sejahtera..
Pagi2 nie sy di doakan oleh nurlina, mendoakan keberkatan sy dunia dan akhirat. Aaminnnnn...
Sy doakan juga kita semua dihidupkan dlm agama Islam.. & mati dlm agama Islam. Aaminnnnn...

Sembang kosong kita hari nie yer, anda bran bermain warna? (bran : read berani.. terikut2 bang bang boom lah nie.. budak dua orang tue sy suka, kepala dorang memang gila2!) Sy mmg tak berapa berani bermain dengan warna.. Seriuss! terutama sekali utk pakai di badan, lahir plak masa 'bulan gerhana', so tak berapa nak cerah nnggeee.

Warna2 pilihan sy selalunya warna-warna yang 'selamat', warna-warna tanah dari keluarga pastel colour.. bosan kan?! :p

Kalau terpandang makcik2 (perasan diri tue muda lah kan, tak mengaku diri dah nak masuk golongan makcik sebenarnya!) ya, makcik2 yang lebih usia dari sy sebenarnya.. dlm 40- awal 50 yang masih lagi beria2 explore warna2 garang, buat sy fikir oooohhh mengebatnyaa! kata org utara. Mengebat nie maksud cam melawa lebih2 / overlah.

Masa baru belajar ngan kak ain dulu (Koleksi Ain KAsih http://ainkasih.blogspot.com) masa tue yg mengajar Zuraida.. dia pon asikkk tegur ajer, nape baju nko samaaaaaa jer kaler, tak coklat.. creamm.. tak cream mesti coklat. Haaaa mula la nak bukak citer, mak mertua sy pon selalu dah dok tegur cam gituu.. kaler gelap2 katanya huhuhhhu.

Memang susah nak tinggal tabiat tue, masuk kedai kain.. mata dok beria scan kiri kanan, dlm kepala dok remaind dah nie "pilih kaler lain! kaler yg muda, kaler yg ceriaa.. yessss C-E-R-I-A!!" Tup2 yg dok sambaq kaler2 cam gitu lah jugakkk..

Itulah sebabnya sy kalah dlm pape yg related ngan bermain kaler. Jait manik, mana nak naik kaler manik dah pilih kaler suram2, menghias rumah asikk nak kaler beige ajer, sulam2 sy suka sulam reben tapi selalu salah pilih kaler, melawakan diri mmg dah kalah teruk :P :P Sejak mula jait tudung DIY nie lah sy bran sikit2.. pasal kaler kain jersey nie meriah sikit kaler dia, so beli baju pon kalernya sedikitt meriah hehhehe...

Lepas habis kelas part2 kemeja itu.. sy direct terus ke the store, beli ink utk print nota2 sy & 'kekasih cerah' sy nak beli baju & seluar utk Idris.. pilih punya pilih baju, sy nie pon ambil kemeja kaler beige lah n kata "abang ambil yang nie, kaler dia cantik!" Moncong jer diaaa.. asalnya dia dah tunjuk kaler merah, yg merah tue lah lagi cantik pada dia... aduhaiii dia lagi bran daripada sy kalau berpakaian.. kikikikik

Mmg asal nak beli utk Idris ajer... sbb Ishak baju dia sy ada beli lebih masa raya ituhari, tapi si Ishak nie beria selongkar jugak. Si Ishak pon kidnap jeans bawak lari nak masuk dlm fitting room jugak. Masa pilih kemeja.. si Idris pilih kale merahh, Ishak pon ambil juga kemeja kaler merah n bawa ke badan.. aduhaiii sy kalah teruk dengan anak2 sy... mereka mmg bran!!!



Ishak.. beria dia tak kasi org bawakan jeans dia.. sampai seret2 ke jalan



tiap kali ada persamaan dengan anak2.. ayat yg selalu keluar "memang tak tertukarlah masa bersalin dulu, mmg nie anak2 sy!" Ishak + Idris = Abah dia, suka kartun!

tanyalah apa persamaan anak ngan mak dia pulak... :p
Ishak + Idris = Mak dia, suka sepah! nngeeeee..

Errmmm... sarung sofa sy dah siap. Berapa markah nak bagi? nggeeee..
Sy kena tukar cat lahhh.. hijau pucuk pisang maybe?? adakah cukup bran?
Jangan nanti sekali org masuk rumah rasa cam masuk restoran nasi daun pisang dah yer! hihihi...





2 comments:

Anonymous said...

ape kate warna kuning.... bole lawan dgn sarung kusyen n langsir.. hehehe..tp bukan aa kuning d raja

azima said...

Anonymous..
kuning ekk.. akan dipertimbangkan hehhehe kuning di raja tue.. mmg tak masuk. mmg totally out nggeee..