Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Tuesday, August 18, 2009

azima yang mana satu?

Semalam 12.01 pm sy receive sms dr kakak sy di kampung

+ Salam, nk bg tahu nie pakngah mat meninggal ptg td, kmi bru ja balik ge ziarah kt tmn berkat

Innalillah.. tp pakngah mat? sy tak dapat ingat yg mana satu n dia tinggal kat mana.. sedihnya, kalau dah dia dipanggil pakngan, mesti sy nie anak buah dia, tak kisah la jauh ker dekat, atau sekampung ker kan? Dan sy tanya pakngah mat yg mana satu?

+ Yg dok cni dlu x ingat ke ayah kak mek

Geram tau! dia mmg cam tue... sms tak tau nak letak titik, kalau singkat tue kekadang sampai tak faham... kalo geram sesangat, sy reply jer balik... hang sms aku bahasa apa? Jerman? aku tak tau bahasa Jerman.. rasain.

Kat mana kita tadi? OOOOooooo ayah kak mek, mmg dia pernah tinggal sekampung dulu. Tapi lama dah tak jumpa. Dan statement paling kejam yg tetiba sy terpikir.. lama tak dengar citer pasal org nie, ingatkan dah arwah ( jangan diikut fikiran cam gini!) Sy mmg tak berapa kenal org2 kampung.. kalau ada kematian/ kenduri kawen.. kakak sy sms, org itu meningggal.. anak org tue kawen, mmg masalah.. sy tak kenal! Last2 tanya balik la.. yg mana satu n rumah depa kat mana?

Imaginelah satu hari nantikan... tetiba kena kat kita balik.. 'anak simpolan simpolan tue dah arwah... n org plak tak kenal siapa kita, agak2 apalah yg kita rasa.. dah tak kenal, nak sedekah al-fatihah pon liat. Hurrmmm.. Nak kena jadi org TERKENAL lah cam gini.. cam arwah ustaz asri ker, kalau tak berjuang dlm agama ~ sedar diri! :P sy usahakanlah terkenal dgn cara sy sendiri :P :P ngggeeeee....

I'allah nanti sampai masa ... 'alah, azima yg jual nota jait kat internet tue'... atau 'azima yg dalam forum wanita melayu tue' atau 'azima yang ini... azima yang itu' dan kalau di kampung 'alah azura anak arwah maktih selamah.. yg dulu belajar kat kedah nun... yg la nie duduk kat kl tue (klang la bukan kl!~ itu yg sepupu sy selalu cakap.. sy dok kat kl, dia tak tau.. kl tue puduraya, CM, kl sentral jer yg sy tau!)

~Ramai kan org2 terkenal skrg yg dah jadi arwah.. salam takziah. Tapi takziah2 jugak.. al-fatihah jangan luper :P

0 comments: