Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Thursday, December 20, 2012

...sy dah tua.

Assalamualaikum....

12.12.12 ituhari genap 35 tahun usia sy.....sehari dua sebelum tue, sy dapat tujuh lapan helai uban....dah tua usia sy, pejam celik pejam celik.

Tahun depan si idris masuk sekolah darjah 3, si ishak tadika 6 tahun n si ilyas... harap dapat bagi kerjasama. Dapat menyusu botol, senang abah dia nak jaga kalau sy nak buat kelas....sy takkan buat kalau tak mengizinkan.

Semenjak berhenti kerja nie... rezeki ikut anak2, kalau depa kasi sy jahit...sy jahit. Masa ilyas belum ada dulu, nak masuk bilik jahit n tinggal ishak sorang main kat luar... sy akan tanya dia dulu.....ishak kasi tak mak jahit2? Kalau jahit nanti dapat duit n kita boleh beli minyak.... :) minyak tue minyak kereta, maknanya nanti boleh balik kampung...depa suka balik kampung.

Masa dah ada ilyas nie, kalau dia merap satu hari... satu hari lah mengadap dia. Tapi alhamdulillah...so far ilyas senang jaga, lapar dia nangis...kenyang dia tidur. Sy kalau boleh tak mau kejan sangat buat kerja....sebab rasa macam mengkelan kalau sy pulun jait n anak2 main sendiri2. Bosan tau life depa... masa sekolah gi sekolah, masa cuti kena main sendiri...atau terperap dalam rumah saja. Tengok mata anak dalam-dalam.... betapa bosannya hari2 buat benda yang sama.

Ituhari si idris pernah kata...cuti sekolah bosan, kalau hari sekolah best boleh jumpa kawan2... ia buat sy betul2 tersentuh. Sy tak nak jadi macam dalam ceramah ustaz don.... masa anak kecik....kita sibuk n singkirkan anak2. Kita kelam kabut buat kerja.. suruh amak pi main jauh2... nanti bila depa besaq, kita jangan pulak rasa menyesal kalau anak2 singkirkan kita pulak.

Sy tak pernah pasang angan2 nak kaya.. sy cuma nak senang. Kaya tue ujian bagi sy...dan sy takut sy lupa banyak benda bila dah kaya. Ada sesetengah orang....lupa asal usul nila dah kaya, ada juga yang lupa pencipta dia sendiri bila dah kaya....ruginya!

3 comments:

Ayu azmir said...

singgah sini

Mila@Rimbun said...

teringat zaman kecik2 dulu, mana ada rasa bosan masa cuti sekolah walaupun tak pernah pergi bercuti kemana2 pun, gadget yg ada pun takat TV yang ada siaran kartun start pukul 5 petang... tapi budak2 sekarang ni, macam2 ada, astro, ipad, tablet etc, pergi bercuti lagi, masih lagi komplen bosan hihi.. anak saya ler tuh

azima said...

salam...
tq ayu sudi singgah...

mila,
sama lah anak kita... asik bosan bosan bosan ajer disebut....kiter dulu keluar cari kawan2, tp itu lah...skrg nie kalau anak2 nak pi keluar cari kawan....dah mak tak kasi plak, risau lebih.... :p