Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cari..

Loading...

~Sticky:

~Gunakan Cari.. di atas untuk memudahkan carian..

~ Akaun masih aktif, sy masih jual nota.... cuma lama x login blog... lupa password! LOL

~ Jika x dapat view pic tutorial.. sila ke fb sy Azura Jaafar Tailor Lycra



Wednesday, March 14, 2012

pesta beli tong ayaq.

Assalamualaikum...

... rasanya badan dah ok sikit & mood pun dah ada balik sikit, jadi ini masanya kita pulun balik!

Kebetulan lepas berhanti kerja ituhari, sy tak ada selara makan... perut lapar tapi tak lalu makan, tengok makan pun rasa loya :P

... badan rasa lesu semacam & mood pun totally out. Duduk salah, baring salah...nie perut lapar nie. Kalau masa mengandungkan Ishak dulu, makan masakan kedai sy boleh lagi makan, tapi hat nie... apa pun tak mau. Amboi mengajaq sungguh! :p

Jadi buat apa pun rasa sedihhh aja... si Ishak tue selalu tanya sy, mak kenapa macam sedih jer? Anak-anak pun perasan... kesian kat depa.

Nie masa cuti nie semua pakat ada kat rumah... abah dia pun la nie dah tukaq kerja & office dalam 10 minit jer dari rumah, lunch hour pun sempat balik rumah. Sy kuatkan diri, lawan sikit... pasai dok ikut perasaan sangat pun sama jugak kot. Boleh dah la memasak sekarang nie... bau bawang, bau menumis tue dah boleh alhamdulillah. Tapi makan tue liat jugak sikit.... kena tunggu lapaq tergedik2-gedik baru boleh makan. Jadikk lah!


Nie nak ambik mood beronline balik, macam kena kampoi lebih sikit ja nampak gayanya.

Hari nie & esok kawasan sini tak dak ayaq... semalam sy pi kedai beli plastik bubuh baju... boleh tengok macam pesta beli tong ayaq. Kebetulan sebelum tue jumpa jiran MIL, depa yang habaq.. kalau tidak sy pun tak tau pasai yang tak dak ayaq tue.

Sambil dok jalan balik, sy dok pikiaq-pikiaq la kan.... baru tak dak ayaq kita dah sibuk beli tong ayaq, habuan nak buat bekal isi ayaq. Macam mana pulak dengan bekal kita kat sana.... selama nie ada tak kita pulun pakat sedia bekal macam tue?

Kami tak beli lah tong ayaq semalam... pasal dok ingat ada lah baldi & tong isi beras tue boleh isi ayaq... lagipun rumah apartment ada tangki. Sy dok pikiaq logik, nanti masing-masing pakat jimat lah, KIV semua aktivti membasuh kejap.

Tapi sy terpikiaq jugak... kot-kot sy ja dok pikiaq hukum logik, kalau orang lain tak ikut? Berkenjah guna ayaq ikut suka.. dan kot-kot tangki tue penuh, kot-kot tak penuh, macam mana?

Kaitkan balik dengan senario tadi, walau kita yakin dah ada satu bekal yang besar, tapi kosong saja nak buat apa? Atau bekal tue memang banyak... tapi bekal tue habuan lepas kat orang saja macam mana? Kalau rajin dok mengata kat orang, bekal tue susut pi kat orang yang dikata... kalau dah habis bekal, pakat dok kaut pulak dosa orang yang dok kata..... kan?

Seriau nuh!

Ralit sembang... jom pi basuh tong beras, isi ayaq. Dok cakap saja tak jadi gak nuh!

5 comments:

zuwaidah said...

kak zu pun isi ayaq gak dlm tong plastik besaq. walaupun ayaq memang ada (kaw. ni tak terlibat) tapi mana la tau kan, tup2 dok buat haru biru ayaq tak dak...hmmmm jenoh nak cuci kencing berak lagu mana kan. Tu yg mustahak pun, lagi satu nak ambik ayaq sembahyang. harap2 semua ok la kan

Suzie said...

saya dulu makan ice cream bila x lalu makan

azima said...

kak zu..
standby nuh? mana nak pi tau... nie dok jimat2.. boleh pulak cuci tangan pakai ayaq kecik meleleh, selalunya tak mcm tue pun... wuduk pun sama, sajaaa... tabiat!

suzie..
ooo yaker, at least manis2 tue tenaga lah sikit kan... tq tq. nie tak... dok tahaq perut sampai lapaq baru lalu makan...

Kak Lia said...

mabuk naa? tk pa...korban kasih tu...ayaq tak dak? jenuh kan? dok kampung ni..alhamdulillah....kalau putus ayaq...biasa 1 hari ja..tp umah akak tk putus sbb dok umah bwh bukit..ayaq leh turun lagi...

azima said...

kak lia, syok nuh dok bawah bukit... kalau dulu kat kg sy, duduk bawah bukit boleh korek telaga, lama x mandi ayaq telaga... sejuk & nyaman